Living. Data.

REISSWOLF Güvenlik Konteynerleri 

REISSWOLF; doküman imhaları için kullandığı konteynerleri sayesinde Bilgi Güvenliğini tam olarak sağlamaktadır. Bu konteynerler ile imha materyalleri toplanır ve REISSWOLF tesisinde, TSEN 15713 - Güvenlik Derecesi 6 standardına uygun olarak içeriğinin imhası gerçekleştirilir.

REISSWOLF Elektronik Kilitleme Sistemli Güvenlik Konteynerleri

Elektronik Kilitleme Sistemli Güvenlik Konteynerleri, dosya ve veri imhasında en üst düzeyde güvenlik sağlamaktadır. Güvenlik Konteynerleri, kimlik numaralı akıllı kartlar ile açılmaktadır. Otomatik kilitleme fonksiyonu, kapağı kapandığı anda güvenlik konteynerlerinin kilitlendiğini garanti eder.

Elektronik Kilitleme Sisteminin Sağladığı faydalar; 

  •  İzinsiz erişime karşı kullanıcı yetkilerinin tanınması 
  • Konteynerlerin takibi
  • Kapak kapatıldığında devreye giren otomatik kilitleme fonksiyonu 
  • Maksimum güvenlik 

 

Güvenli İmha Konteyneri

Her işletmenin, kurumun ya kuruluşların bilgileri kişisel verilerin korunması kanununa göre kurumlara özeldir. Bu bilgiler sebep ne olursa olsun çoğaltılamaz ya da kopyalanamazdır. İşletmeler bilgilerinin imha hakkına sahiptirler. Bu imha işlemleri güvenli imha konteynerlerinde kolayca halledilebilmekte ve kalıcı olarak silinmektedirler. İmha işlemi gerçekleştirildikten sonra işletme, kurum ya da kuruluşların bilgilerine tekrar ulaşılamamaktadır. Güvenli imha konteynerleri gelişen ve değişen teknolojiye ayak uyduran ve bazı durumlarda o teknolojilerde fark yaratmakta olan dinamik bir yapıya sahiptir.

Optimize edilmiş bir güvenli imha konteynerları, diğer sanal güvenlik şirketlerine oranla daha fazla sistem çalıştırabilmektedir. Yazılım şirketlerinin ve usta yazılımcıların elinde şekillenen ve gelişen bu sistem diğer tüm sistemlere oranla daha fazla güvenli olmaktadır. Bilgi ve belgelerin depolanması gelecek nesillerin o bilgilere daha rahat ulaşmasını sağlamaktadır. Geleceğe taşınmakta olan bu bilgiler çok yararlı da olabilmekte aynı zamanda çok zararlı da olabilmektedir. Bu bağlamda zararlı bilgilerin geleceğe aktarılmaması büyük önem arz etmektedir. Ama dijital ortamlarda bilgilerin depolanması çok kolay silinmesi ise tam tersine bir o kadar zor olmaktadır. Bu bilgilerin kalıcı olarak silinmesi ise güvenli imha konteynerleri sayesinde yapılmaktadır.

Güvenli İmha Konteyneri Nedir

Güvenli imha konteyneri dijitalleşen iş dünyasında kurum ve kuruluşlara büyük destek ve avantaj sağlayan bir oluşumdur. Bu bağlamda güvenli imha konteyneri nedir sorusu doğru bilgi ve içeriğin öğrenilmesi bakımından çok önemlidir. Bir işletmenin her belgesi çok önemlidir bu belgeler arşiv yönetimleri tarafından güvenle saklanmakta ve işletmeler tarafından değiştirilme hakkına sahip olmaktadır. Saklanan ve zamanla da işlenen bu belgeler bazı durumlarda imha işlemi gerektirebilmektedir.

Dijital ortamlarda bir bilginin yok olması imkânsız denilebilecek kadar zordur. Çünkü dijital ortamlar belgeleri siz istemeseniz bile çoğu zaman kopyalamaktadır. Bu durumda arşiv yönetiminizi yapan şirketle anlaşmadan önce onlara güvenli imha konteynerinin olup olmadığı sorulmalı ya da detaylı olarak araştırılmalıdır. Eğer seçtiğiniz işletmenin güvenli imha konteynırı sistemi de mevcut ise belgeleriniz kopyalanmadan istediğiniz zamanda imha edilecektir. İmha edilen belgeler kalıcı olarak silinmekte olduğundan dolayı tekrar bu belgelere erişim sağlanmamaktadır. Erişime kapanan belgelerinizi tekrar aktif kılmak istediğinizde bu belgeleri siz işletmelerin tekrar arşiv yönetiminizle ilgilenen işletmeye verilmesi gerekmektedir. Eğer elinizde bu belgeler bulunmuyorsa tekrar bu belgelere sahip olmanız imkânsız olmaktadır. Silinen bu belgeler veri ortamları, dosya, klasör vb. hiçbir yerde tekrar bulunmamaktadır.

Güvenli İmha Konteynerleri Nasıl Kolaylık Sağlar

Kurum içerisindeki süresi dolmuş ve imha edilmesi gereken belgeler ya da kurumlar için imha edilmesi önem arz eden belgelerin imha edilmesi çok önemli olmaktadır. Gizli belgelerin kullanılması için bir güvenlik prosedürü bulunmaktadır. Bu prosedürü uygulama esnasında güvenli imha konteyneri nasıl kolaylık sağlamaktadır sorusuna gelince imha edilmesi önemli olan belgelerin bir grup şirket çalışanı tarafından karara bağlanmasından sonra imha süreci başlamaktadır. Başlayan imha işlemi de konusunda uzman personeller tarafından yapılmalıdır. Bu işi en ince ayrıntısına kadar bilmeyen bir personel bu işlemi riske atabilmektedir. Bundan dolayı kural olarak imha işlemi personel kayıt yönetimi tarafından gerçekleştirilmektedir.

  •          Verilerin korunması konusunda kolaylık sağlamaktadır.
  •          Müşterilerin bilgi gizliliğinin sağlanmasına öncülük etmektedir.
  •          Ticari belge ve bilgilerin korunmasını sağlamaktadır.
  •          İşletmelerin itibarlarının korunmasını sağlamaktadır.
  •          Veri ihlalinden oluşacak sorunların ve bu sorunlar sonucunda ortaya çıkacak yaptırımlardan korunmasını sağlamaktadır.
  •          Oluşabilecek herhangi bir riskin tanımlanması ve oluşabilecek mesuliyetlerin kabullenmesi sağlanmaktadır.
  •          İş gücünden ve harcanılan gereksiz kaynaklardan tasarruf edilmesi sağlanmaktadır.

Güvenli imha konteynerleri işletmelere çok fazla kolaylık sağlamaktadır. Her işletme bilgilerinin gizliliğine önem vermektedir. Bu bilgiler yanlış ellerde olursa eğer tüm şirket prestiji yerle bir olmaktadır. Süreli belgelerin süreleri bittiği zaman imha edilmesi gerekmektedir. Bir işletme olarak belgenizin bir yıl saklanmasını isterseniz eğer o bir yılın sonunda belgenizin imha edilmesi şarttır. Eğer belgeleriniz tarihi geldiği halde imha edilmiyorsa bu konudaki veri gizliliğinin korunması adına tüm haklar size geçmiş olacaktır. Bu konuda güvenli imha konteynırları bize süresi gelen belgelerin imha edilme garantisini vermektedir. Bu sayede tüm bilgileriniz siz istediğiniz sürece çalıştığınız işletmelerin elinde olmaktadır. Bu konuda imzalamış olduğunuz ön sözleşmeleriniz dahilinde tüm verileriniz gizli ve güvenlikli olmaktadır.

Güvenli İmha Konteynerlerinin Veri Gizliliğine Katkısı Nedir

Veri gizliliği her işletme için çok önemli olmaktadır. Bu konuda bilgilerinizi saklamanız için anlaştığınız işletmelerle aranızda mutlaka veri gizliliği konusunda bir sözleşme imzalamanız gerekmektedir. Veri gizliliği size ait olan belgelerin saklanması, çoğaltılmaması ve diğer işletmeler tarafından kullanılmaması için çok önemlidir. Güvenli imha konteynerlerinin veri gizliliğine katkısı nedir sorusuna gelecek olursak saklanan belgelerinizi istediğiniz zaman değiştirebilme hakkına sahip olduğunuz gibi o belgeleri imha etme hakkına da sahip olmaktasınız. Her bilgi ya da her belge dijital ortamlardan kolaylıkla silinmemektedir. Silinmesi zor ya da kolay fark etmeden tüm belgeleri güvenli imha konteynerleriyle silebilme hakkına sahipsiniz.

Belge imha işlemleri en az iki kişiden oluşmakta olan müşteri şirketinin çalışanlarını içeren bir komisyon tarafından titizlikle gerçekleştirilmektedir. Bu tür belgelerin imha işlemi sırasında yer alan çalışanların olası bir problem halinde sorumluluk sahibi olmaları için o imha işlemini yönettiklerine dair bir kâğıt imzalamak zorundadırlar. Bu da veri gizliliğine verilen önemi kanıtlamaktadır. Veri gizliliği konusunda herhangi bir sorun çıkması halinde ise çalışmakta olduğunuz kuruluşlara dava açma yetkisine sahip olmaktasınız. Bu imha işlemi için güvenli imha konteynırı kullanılıyorsa eğer bu konuda sorun yaşamanız imkânsız denilecek kadar az olmaktadır.

Güvenli İmha Konteynerlerinin İşlem Süreçleri

İmha işleminin başlayabilmesi için güvenli imha konteynerlerinin işlem süreçleri başlatılmalıdır. İlk olarak imha işlemleri değerlendirme komisyonlarında incelenmektedir. Bu belgelerin saklama süreleri eğer dolmamışsa yine de imha edilmesi isteniyorsa bu değerlendirme komisyonlarında değerlendirilmektedir. Daha sonra imha işlemine girecek olan kağıtların hazırlanması gerekmektedir. Bu belgeler saklanılan tüm sistemlerden arındırılarak tek hale getirilmektedir.

Sınıflandırılmış belgelerin imhaları için müşteri şirketten yazılı belge alınması gerekmektedir. Daha sonra imha prosedürü gerçekleştirilmelidir. Bu prosedür imha işleminin hangi yol ile yapılmasının istendiğine karar vermektedir. Bu sırada eğer seçmiş olduğunuz sistemin güvenli imha konteyneri olması gerekmektedir. Bu işlemleri sırasıyla yaptıktan sonra geriye sadece sınıflandırılmış belgelerin imhası ile ilgili kanunun icrası kalmaktadır. Hazırlanan gizli belgelerin imhasına ait olan işlem bu belgelerin saklandığı şirket tarafından tutulmaktadır.

Güvenli İmha Konteynerleri Hakkında Sık Sorulan Sorular

1.       Güvenli İmha Konteynerleri Nedir?

Güvenli imha konteynerları süresi geçmiş ya da işletmeniz için tehlike arz eden bilgilerin kalıcı olarak silinmesi için kurulan bir sistemdir. Bu sistem sayesinde veri gizliliğiniz korunarak istediğiniz her belge istediğiniz zaman kolaylıkla silinebilmektedir. Silinen belge ve bilgileriniz bir daha ulaşılmamak üzere kalıcı olarak silinmektedir.

2.       Güvenli İmha Konteynerlerini Hangi İşletmeler Kullanmaktadır?

 Devlet ve özel kuruluşlar başta olmak üzere neredeyse tüm işletmeler bu sistemden faydalanabilmektedir. Ortalama her işletmeye hizmet veren bu sistemi kullanmak istenir ise kolaylıkla ulaşılabilmektedir.

 


REISSWOLF Güvenlik Konteynerleri

RW70 - Özel Kompakt Çözüm

Kullanım : Odalar veya masa altları
Hacim     : 70 litre

Boyutlar  : B 43,5 cm x E 41 cm x Y 62,5 cm

RW130 - Kullanışlı Konteyner

Kullanım : Printer yanı, fotokopi odası vs.
Hacim     : 130 litre

Boyutlar  : B 43,5 cm x E 41 cm x Y 99,8 cm

RW240 - Çok Amaçlı Konteyner

Kullanım : Zemin, bodrum vs.

Hacim     : 240 litre

Boyutlar  : B 69 cm x E 58 cm x Y 99,8 cm

RW350 - Pratik Konteyner

Kullanım : Pratik çözüm

Hacim    : 350 litre

Boyutlar : B 88,5 cm x E 70 cm x Y 89,5 cm

RW500 - Büyük Konteyner

Kullanım : Hacimli atıklar

Hacim     : 500 litre

Boyutlar  : B 118 cm x E 70 cm x Y 99,5 cm